pátek 13. září 2013

Scraps, motýli a Vánoce

Vítejte!
Připadá vám nadpis nesmyslný? Inu, uznávám, že jsou to zdánlivě nesouvisející slova, ale jistě je vám jasné, že jsem měla nějaký důvod je vedle sebe napsat - dovolte tedy, abych vám to vysvětlila:

Scraps - kousky, zbytky, zbytečky papíru. Máme je všichni! Jak nadšeně a radostně natahujeme ruku po novém, krásném, CELÉM archu papíru, tak stejně odhodlaně a zarputile opatrujeme každý jeho sebemenší ústřižek či útržek a jako mantru opakujeme ono známé: "Co kdyby se to ještě někdy hodilo...".
No, přiznejme si, že celých 100% našich zásob se nám hodit nejspíš nebude. Ale čas od času přijde inspirace a pak je třeba nezaváhat! Měla jsem to štěstí a potkala jsem jeden z takových prima nápadů na jednom z blogů. Jedná se o přání se siluetou vánočního stromku vytvořenou z menších tvarů, konkrétně motýlů.




Není to nic složitého, takže se jistě obejdeme bez návodu. Přidám ale pár postřehů z práce.

Není nutné používat vyloženě jen zelené a červené papíry - máte-li zbytek papíru s jakýmkoliv světlým vzorem, ve světlých barvách, není nic jednoduššího, než vzít zelený inkoust, houbičku a lekce papír natónovat takovým odstínem a intenzitou, kterou potřebujeme.

Jakmile máme připraven základ přání i vyřezané motýlky, poskládáme si na papír motýlky do tvaru stromu. Můžete je lepit PVA lepidlem, lepícími tečkami, pěnovými polštářky...možností je spousta. Osobně využívám Glossy Accents. Motýlka jemně ohnu uprostřed, na hranu ohybu nanesu malé množství lepidla a přitisknu na pár vteřin k podkladu. Stejně postupuji až do okamžiku, kdy jsem se svým "motýlím stromem" spokojená. Většina motýlů je zelená a tvoří "tělo" stromu. Několik červených plní funkci ozdob, oživení celé kompozice a připomíná nám tradiční vánoční barevnou škálu.


A už se blížíme ke konci - z kousku hnědého papíru vystřihneme malý lichoběžník jako dolní část kmenu a dozdobíme přání dle vlastního uvážení.
Já jsem jako základ pro stromek použila craft čtvrtku, podlepila jsem ji bílou, aby vznikl silnější barevný kontrast a celou kartičku jsem nalepila na tmavě zelený základ. A protože ráda experimentuji, zkusila jsem i barevnou kombinaci s červeným podkladem.


Jistě se shodneme, že motýlci jsou milí všem. Nemusíte se tedy při práci se zbytky papíru a příslušnou raznicí (používám Marthu Stewart) omezovat jen na vánoční tématiku. Vyjímají se krásně takřka všude, třeba i na svatebním přání:



Tak schválně: kde uplatníte motýlky vy? Jaký další způsob využití máte v zásobě? 
Těším se na vaše nápady! :)




 


2 komentáře: