pátek 18. října 2013

Filcové ozdoby a papír?

Filc je při práci s papírem často používaný materiál - je lehký, snadno se stříhá, lze z něj různé tvary i vyrazit pomocí BIGz šablon, je zároveň i poddajný pro tvarování, měkký a prostorově výraznější - tvoří  3D efekt.
Na trhu jej najdete v mnoha barevných variantách a poslední dobou není problém sehnat i nepřeberné množství předvyražených tvarů.

Já už mám v předvánočním čase několik let v oblibě překrásný, jednoduchý výsek ve tvaru jmelí. Jmelí je samo o sobě tajemné, trochu vzácné, rozhodně je zajímavé a v jednoduchosti a ladnosti jeho větévek a lístků je zakletá opravdová krása přírody.
Pokaždé, když tenhle výsek vezmu do ruky, přemýšlím, jak ho použít...souhlasím, těch možností je obrovské množství. Jenže já nakonec pokaždé sklouznu k jedné: chci nechat tu zelenou nevšední větvičku vyniknout co nejvíce a proto její okolí vlastně nijak nezdobím...
Dnes vám nabízím nakouknutí na připravenou sadu, jejímž hlavním motivem je právě zmiňovaný výsek.
Jako základ pro toto přání slouží bílý karton o rozměru 10 x 20 cm přeložený na polovinu. Filcovou větvičku jsem několika kapkami PVA lepidla připevnila doprostřed čtvercové plochy a doplnila do paždí listů po jedné, dvou či maximálně třech nalepovacích perličkách - trochu jsem experimentovala a použila čiré skleněné...


...s kovovým nádechem...

  

...a bílé enamelky...


Chvíli jsem se pokoušela přidat někam na plochu čtverce ještě nějaké jednoduché přání, ale zkrátka se mi tam nehodilo a rušilo. Udělala jsem jen jednoduchý nepravidelný rámeček tenkým gelovým fixem (černým či metalickým zlatým) a bylo hotovo.

Nicméně jsem pořád přemýšlela nad tím, jestli bych přeci jen nepřidala ještě NĚCO...a došla jsem k názoru, že ano, ale musí to být nenásilné a velmi přirozené, aby jmelí bylo i nadále jednoznačně hlavním motivem: dřevo. Tedy, pardon - papír s motivem dřeva. :)
A vznikla další série, jejímž základem je stále čtverec, ale podklad filcové větévky tvoří navíc světlý béžově hnědý nebo úplně bílý papír s kresbou imitující dřevo.
Doplnila jsem opět čiré, ale tentokrát i smetanové/krémové nalepovací perličky, které asi nejvěrněji vytvářejí iluzi kuliček jmelí.



Pokud s těmihle výseky ještě nemáte zkušenost, mohu je jen doporučit - působí jemně, ale jsou dostatečně pevné, netrhají se v ruce a nekroutí. Vyseknuté jsou bez nejmenší chybičky, kvalitně. Dousud jsem se nesetkala s jedinou sadou, které by se dalo něco vytknout.
A vy, kdo máte zkušenost - zajímalo by mě, jak tyto výseky používáte. Možná také na přání - čím doplňujete a zdobíte? Nebo možná jako dekoraci na nějaké jiné projekty - na jaké? Podělte se s námi o zkušenosti a nápady, prosím! :)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat