pátek 8. listopadu 2013

Washi - tentokrát vánoční

Když Olga v říjnu zveřejnila svůj "provázkově-stromkový" blog, moje paměť udělala obrovský kotrmelec a v hlavě se mi rozezněla ona známá věta z legendárního Mrazíka: "...hlava dubová..." Pamatujete? ;) (Moje generace jistě - Mrazíka do nás kdysi "hustili" poctivě každý rok.) Těmi mladšími si jistá nejsem... :)
Zkrátka mi došlo, že mám NĚKDE připravená vánoční přání. To NĚKDE ovšem byl háček...vyráběla jsem je na přelomu prázdnin a uložila s vědomím, že je ještě brzy. Jak vidno, uložila jsem je velice kvalitně. Někam. Ehm... Ale kam??
Naštěstí jsem je našla.
Uf!
Jde v podstatě o variantu trojúhelníků polepených proužky papíru (což je technika výborná na spotřebování všech možných zbytečků), jenomže při použití washi pásek jde práce trochu rychleji od ruky díky tomu, že se vyhnete práci s lepidlem.

Nastřihala jsem si z bílé čtvrtky trojúhelníky v požadovaných tvarech. (můžete použít i jiné papíry, ale mějte pořád na paměti, že washi jsou transparentní, takže cokoliv, co je na podkladovém papíru, bude více či méně vidět).
Druhým krokem byl výběr pásek - to je čistě na vaší fantazii. Já jsem zvolila dvě barevné skupiny - modré tóny s neutrálními a klasickou vánoční zeleno-červenou kombinaci.
Pásky jsem pak postupně lepila tak, aby jednotlivé proužky tvořily "patra" stromku. V tuto chvíli můžete zmíněné transparentnosti washi pásek využít při vrstvení - např. tehdy, kdy se vám barva bude zdát málo výrazná nebo chcete-li barvy pozměnit.

Jakmile máte hotovo, je nejvyšší čas povýšit trojúhelníky na stromky ;) nalepením na podkladový papír, přidáním kmene a případným nazdobením. Já jsem jako podklad použila svou oblíbenou kraft čtvrtku, jako kmen mi posloužily maličké odstřižky hnědého papíru a na špičku svého washi-stromku jsem přilepila kamínek v ladící barvě. Vše jsem pak nalepila na bílý základ přání podle formátu - na A6 nebo na podlouhlý.
Chvíli jsem zkoušela doplnit stromek nějakým razítkem či ozdobou...ale nebyla jsem spokojená. Nakonec zvítězila bílá gelovka. Jak jednoduché! ;)



Ještě jednou díly Olze za připomenutí :) a těším se, že vy ostatní také něco podobného vyzkoušíte a pochlubíte se! :)

Přeji pěkný večer.
Petra

5 komentářů:

  1. Jsou parádní a líbí se mi obě varianty :-)

    OdpovědětVymazat
  2. úžasný nápad...z dovolením se nechám inspirovat (možná někdy v budoucnu :-)). Zbytečků a washi pásek mám tolik, že bych mohla udělat stromečky pro celou českou scrapbookovou populaci.

    OdpovědětVymazat
  3. máš to krásné...a musím dodat, že myšlenky létají vzduchem, dělali jsme stromky s washi páskami minulý týden s dětmi ve škole :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, to je perfektní nápad!!! Velmi podařené:)

    OdpovědětVymazat