sobota 4. května 2013

Kabelka - přání

Autor návodu: Petra - Tapeva

Blíží se Den matek. A tak jsme se s Petrou rozhodly, že oprášíme jeden super skvělý a lehký návod na papírovou kabelku - přání. Kromě gratulace, kterou můžete vepsat dovnitř, pojme i několik čokoládiček. Mini dáreček určitě potěší.

A jak jsme si ,,zakabelkovaly,, my, se můžete mrknout sem k Petře a taky sem, ke mě :-)



Původní návod najdete zde. A jak vypadá kabelka z ručně barveného papíru najdete tady.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dneska vám přináším návod na výrobu velice jednoduché krabičky/přání - už jsem je zmiňovala v tomhle článku.

Nebudete muset řezat a stříhat (skoro) ani moc lepit, krabička je ve své podstatě pouze skládaná. Na její výrobu potřebujete vlastně jen jednu čtvrtku o velikosti 12" x 12" a pár drobností.
Nejprve vezmeme do ruky pravítko a knihařskou kostí nebo embossovacím perem čtvercovou čtvrtku rýhami rozdělíme na 9 pravidelných, stejně velkých polí, k nimž následovně přidáme ještě několik diagonálních ohybů (viz nákres).




Míry schválně nejsou uvedeny konkrétně - jedná se vlastně jen o třetiny či šestiny celkového rozměru, přičemž základem je vždy pravidelný čtverec. Vycházíte-li tedy ze čtvrtky 12" x 12", jednotlivá pole mají rozměr 4" x 4". Můžete ale udělat krabičku mnohem menší, např. z papíru 15 x 15 cm, pak budou jednotlivá pole velká 5 x 5 cm.
Podle ohybů pak korpus celé krabičky poskládáme tak, aby všechny "šipkovité" sklady směřovaly dovnitř.



Jak ozdobíte vnitřek je pouze na vašem uvážení - můžete jen vlepit bílý/světlý papír vhodný k vepsání gratulace, můžete razítkovat nebo použít výseky ...

Já jsem vyráběla krabičku svatební, proto je uprostřed použito předtištěné blahopřání připravené k podpisu a malá papírová obálka vhodná k ukrytí finančního daru.


Dalším krokem je výroba a připevnění "klopy" kabelky - na tu potřebujeme obdélník, jehož šířka bude téměř totožná s šířkou kabelky (já přidávám na každé straně 1 milimetr pro drobný přesah, ale nutné to není - v našem případě je to 10, 3 cm) a druhý rozměr už je vlastně na každém podle toho, jak velký přesah a jaký tvar klopy mu vyhovuje. Já jsem zvolila jednoduchý obdélníkový tvar se zaoblenými rohy. Na "hřbet" počítám obvykle 1, 5 cm, na klopu 4, 5 cm a tentýž rozměr symetricky na druhou, zadní stranu kabelky.


Do hřbetu je třeba udělat dvě dírky na provlečení stuhy, která tvoří ucho. Stuhu lepím oboustrannou lepící páskou z rubu, délka je cca 30 cm včetně částí, které jsou vlepené uvnitř, aby nebyly nepěkné konce vidět, hřbet z rubu začisťuji proužkem papíru.


Nakonec je třeba připevnit nějaký spolehlivý zapínací mechanismus: osvědčil se mi klasický suchý zip. Odstřihnu si cca 0, 5 cm a pomocí Glossy Accents přilepím obě části na odpovídající místo na kabelce. Zatím se mi nestalo, že by mě tenhle způsob zavírání zklamal. A je hotovo!

Protože mi zbyl papír, ze kterého jsem vytvořila klopu, pomocí raznice jsem vyrobila ještě dvě malé visačky, ozdobila je a připevnila jako ozdobu/cedulku kuličkovým řetízkem na ucho kabelky, klopu jsem doladila květem.
Krasavice je hotová, může vyrazit do světa! :)




No řekněte sami: že je jednoduchá?
Těším se na vaše povedené kabelky - pochlubte se! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat