pondělí 15. července 2013

Inspirace k prázdninové soutěži - potřetí a rozhodně ne naposledy ;-)

A taky dva v jednom. Jednou jako ukázka sbírky motýlů v trošku netradičním pojetí, k tomu možnost dalšího využití a zároveň návod na dekoraci dřevěného rámečku. Začíná to vypadat, že dekorování rámečků do konce prázdnin neopustíme. :-) Jenže ona je taková spousta možností a verzí, které můžete použít, tak proč si některé neukázat ;-)

Moje bohatě zásobená syslírna čítá nepřeberné množství různých věcí, věciček, pomůcek... a když jsem ji naposledy přerovnávala, nestačila jsem se divit, co vše vlastním. Třeba spoustu hedvábných šátků, různých barev, lepidel už ani nevím na co, krabiček, ubrousků a taky deset dřevěných rámečků se sololitovou destičkou určených na decoupage. Hmmm, super nález? Decoupage už moc, tedy spíš vůbec nedělám. Vyhodit je to škoda, a srdce syslice odmítá danou věc darovat, či za směšný peníz odprodat. Tak co s tím...

Řešení už mám. Rámeček jde jednoduchým a efektním způsobem ,,zkrášlit,, a využít několika způsoby, třeba už pro zmiňovanou sbírku motýlů nebo i na fotky :-)






A jak si takový rámeček udělat? Úplně jednoduše :-)

Potřebujete:
K tomu, pokud budete chtít rámeček s motýlky:
  • vhodnou čtvrtku na pozadí
  • výseky motýlků
A na rámeček s fotkou:



Z rámečku vyjměte destičku a odložte ji na později. Položte jej na vhodnou pracovní podložku - třeba staré noviny nebo kus papíru, který snese případné umazání.

Nyní si rozmyslete, jak byste chtěli, jak by měl rámeček vypadat. Vyberete vhodné razítko se vzorem, naneste na něj Versamark nebo jakýkoliv jiný embossovací inkoust a otiskněte jej na rámeček. Tento krok opakujte tolikrát, dokud nebudete s případným vzhledem ornamentu spokojeni.


Motiv posypte čirým embossovacím práškem. Přebytečný pečlivě sklepněte zpět do nádobky a motiv na rámečku pečlivě zapečte pomocí horkovzdušné pistole.


Na rámečku zůstane průhledný motiv, na který nepřilne žádný barva. Nyní si vezměte bílou akrylovou barvu, pokud je hodně hustá, můžete ji trošku zředit vodou, a celý rámeček i po okrajích natřete. Vůbec nemusíte  být pečliví a můžete to udělat halabala ;-)


Rámeček ,,chytí,, lehce bílý nádech a naembossovaný motiv vynikne. Nechte jej mírně zaschnout. Vezměte Distress inkoust a pomocí houbičky celý rámeček s citem ,,napatinujte,,. Hlavně hrany, případně i přední stranu. Lehce! Kdykoliv můžete přidat, ubrat už nejde ;-) Hnědý inkoust krásně vykreslí vzor dřeva. Na rámeček s motýlky jsem použila odstín Vintage Photo, na rámeček s fotkou tmavší Walnut Stain.


Nakonec přidejte  pár otisků písma a nechte vše důkladně zaschnout. Na závěr celý projekt lehce přelakujte lakem. Já použila lesklý, vodou ředitelný lak.



Po důkladné proschnutí takto upravený rámeček můžete použít jakýmkoliv způsobem. Třeba už jako výše zmíněnou motýlkovou dekoraci, kdy destičku potáhnete vybraným papírem a dozdobíte motýlky. Ale také jej můžete použít na fotky. Říkáte, že to nejde? Že je ve výřezu na sklo málo místa a je jen na destičku? Jde to i jinak. Já jsem místo skla použila čirou acetátovu folii, na ni přiložila fotku rubovou stranou nahoru, sololitovou destičku a celý výřez jsem dokola přelepila papírovou lepicí páskou, tak jako to dělají v rámařství. A vintage rámeček s fotkou je hotový :-)



Co vy na to? Zkusíte to také? Těším se na vaše výtvory!
Děkuji za nahlédnutí a přeji vám krásné letní dny.

Lena



3 komentáře:

  1. No to je nápad!!! I já mám ještě uložené rámečky a destičky. Určitě tvůj nápad využiji. Úžasné provedení.
    Už se těším na tvoje další lákání na sbírku motýlů.....

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle rámeček se mi moc líbí...na první pohled vypadá jednoduchý, ale při bližším zkoumání je na něm spousta detailů...baví mě! :)

    OdpovědětVymazat
  3. rámečky se ti moc povedly, pěkný návod...také mám sbírku ze svého ubrouskového období :-)))

    OdpovědětVymazat