sobota 2. ledna 2016

Jak na Nový rok...

Znáte to. :)
Máte v hlavě nápad, čeká, dokonce číhá, kdy už si konečně uděláte čas...a pak stačí jen malý spouštěč. Pro mne byla tím impulsem hodinka strávená ve virtuálním kruhu tvořivých lidí. Díky Ustreamu je každý pondělní večer možné takhle se ,,sejít" s komunitou Artists Live a toto pondělí se odehálo pod taktovkou Olgy Heldwein (ve scrapkomunitě ne neznámé jméno).
Tentokrát se jednalo o tvoření kombinovanými technikami (mixed media) a hlavní housle hrálo gesso. Konkrétním objektem zájmu je skleněná lahev. Záznam si můžete prohlédnout ZDE.

A protože už chvíli (vlastně přesněji několik let...) schovávám tři malinké lahvičky od jakýchsi likérů, přišla konečně jejich chvíle.



Líbí se mi nejen jejich velikost a kulovitý tvar, ale především fakt, že na přední straně mají plošku, která si přímo říká o umístění nějaké ozdoby.
 



Plán byl tedy jasný: důkladně umyté, odmaštěné lahvičky i víčka natřít nejprve bílým gessem. Bylo třeba nanést cca 4 vrstvy a pokaždé trpělivě počkat na uschnutí. (Gesso lze také opatrně sušit horkovzdušnou pistolí, díky působení tepla můžete využít vznikajících puchýřků. To ale nebyl můj záměr.).
Jakmile byly všechny plochy potřené gessem suché, pomocí lepícího média (Multi-Medium) jsem pomalu vytvářela ozdoby - využila jsem kousky krajky, kytičky, kovové ozdoby, řetízek, korálky, drátky...v tuto chvíli se oprostěte od barevného vnímání, protože nás na všech těchto předmětech zajímá pouze tvar. Jakmile (po několika hodinách) lepidlo řádně zaschne, sáhneme opět po gessu a přidáme další krycí vrstvu. Vše se nádherně sjednotí a věřte tomu nebo ne - vy získáte úplně jiný pohled na zdobenou věc.
Pak jsem vzala do ruky špachtli a  hrubou strukturovací pastu. Nanesla jsem opravdu malé množství tu a tam po stranách vzniklých asambláží, jen na propojení s celkovou plochou lahviček.

Opět přichází fáze schnutí (berte to jako bobříka trpělivosti ;) ...) a pak můžeme konečně použít barvu! Využít můžet libovolné barevné tóny či řady, libovolná média. Já jsem zvlolila pouze několik odstínů modré (chtěla jsem navodit souvislost s mrazivým počasím) a protože jako vodou ředitelné jsou ideální Distress inkousty, využila jsem tyto. Otiskla jsem vžy polštářek na akrylový blok a vodním štětcem přenesla požadované množství barvy na přesně určená místa. Díky měkkému vlasu, tenké špičce a vodě uvnitř těla štětce můžete snadno kontrolovat množství a intenzitu barvy.

Finální podobu získaly lahvičky pomocí několika dalších materiálů:
vhod mi přišly metalické gelové fixy, H2O barvy, šupinky slídy a v neposlední řadě nenápadný, ale velmi efektní měňavý vosk (Wax pasta v odstínu modré, chameleon). Na fotografii, bohužel, jeho největší přednost neoceníte, jeho nevtíravě změny barvy jsou patrné pouze při dopadu světla v určitém úhlu, zejména za pohybu. Je to překvapivě příjemná drobnost.






Pustíte se také do přetváření nějaké tvarově zajímavé lahve? Pochlubte se, budu se těšit na vaše fotografie! :)

2 komentáře:

  1. Nemohla jsem se dočkat odtajnění tvého tvoření. Také jsem sledovala, ale jen bez toho tvoření :-( . Líbí se mi jemná barevnost tvých lahviček a zdobení přesně akorát.I u mne spousta flaštiček čeká na příležitost, tak snad brzy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Na Tvé pojetí se moc těším!

      Vymazat