středa 12. srpna 2015

Ozdobná krabička

Při brouzdání různými návody jsem před časem narazila na zajímavou krabičku (určitě se vám bude také líbit ;)...), vyrobila jsem ji a pak jsem se rozhodla podělit se o návod s vámi.
Krabička je zajímavá svou jednoduchostí a chytrým zavíracím mechanismem. Jedná se v podstatě o kvádr, jehož horní část je do trojúhelníku prolamovaná tak, aby sloužila zároveň jako samodržící ,,víčko".


Rozměry nejsou naprosto identické jako ve videu (to je na tomhle návodu milé - můžete si je upravit podle potřeby: já jsem jako základ použila bílý karton o rozměru 8 a 1/4" x 10 a 1/2".
Na delší straně jsem narýhovala 4 části po 2,5" a zbyl mi proužek 1/2" jako záložka na slepení.
Na kratší straně jsem rýhovala 1,5" (a nastříhla jsem všechny sklady - tohle bude dno krabičky), dále ,,tělo" krabičky 5,5" a nakonec 1 a 1/4". To je základ zavíracího mechanismu - ten je třeba narýhovat ještě do tvaru trojúhelníků...tohle je vlastně jediné pravidlo, které musíte vždy dodržet: krabička musí být na čtvercové základně a v případě víčka musí čtyři trojúhelníky odpovídat trojúhelníkům, které byste dostali diagonálním rozdělením vaší čtvercové podstavy. (Vypadá to složitě, ale podle videa to jistě pochopíte.)


Vše jsem pak poskládala a slepila dohromady, z každé strany nalepila obdélník jemně zbarveného papíru z produkce 7 DOTS STUDIA, ze zbylých kousků papíru jsem vysekla pár lístků a větviček a zbývalo už jen sáhnout do sklenice s růžičkami...


A slavnostním hávu je připravena skrýt své tajemství...

 
 
 Video s návodem zde


Pochlubte se svou variantou. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat