čtvrtek 16. ledna 2014

,,Plechové“ přání

Mám ráda technické, hrubší kovové motivy ostře kontrastující s papírem, jeho mnohotvárností, vzory….

Embosování (ať čistě jen plastické v papírové hmotě nebo pomocí embosovacího prášku horkým vzduchem) je jedna z výborných možností, jak dodat barvám a vzorům ještě něco – třetí rozměr!

Dnes vezmeme do ruky kromě papíru, nůžek, razítek a barev hliníkovou samolepící pásku.


Jedná se v podstatě o tenoučký plech s vrstvou lepidla. Nalepíme kousek na zbytek jakéhokoliv tvrdšího papíru (klasická čtvrtka úplně stačí) a za použití embosovací kapsy projedeme Big Shotem. Ideální je nějaký technický či industriální motiv.



Vznikl nám krásný plastický vzor, ale my budeme pokračovat dál! Celou plochu natřeme vrstvou černé (tmavé) akrylové barvy (můžete použít Adirondack, klasickou akrylku v tubě a další možností je temperová barva smíchaná s trochou lepidla PVA, Herkulesem či osvědčeným BIC lepidlem). Není nutné vytvářet 100% souvislou vrstvu. Barvu nechte zaschnout. Pokud chcete proces urychlit, použijte horkovzdušnou pistoli.



Další krok je trochu špinavý, ale stojí za to. ;) Hrubším pilníkem na nehty nebo jemným smirkovým papírem odstraníme vrstvu barvy z vyvýšených plošek. Už teď je patrný kontrast mezi matnou černou barvou a lesklými kovovými ploškami. Ještě si trochu pohrajeme a pomocí alkoholových inkoustů (použila jsem Adirondack inkousty) lesklá místa obarvíme. Po zaschnutí (doporučuji použít horkovzdušnou pistoli – jedná se o nesavý povrch) jsem z mého polotovaru nařezala čtverce. Pracovala jsem na řezačce, ale můžete pracovat i nůžkami. Kleštěmi Corner Chomper jsem zakulatila rohy a všechny hrany čtverců opatinovala černou akrylovou barvou.






Už dopředu jsem věděla, po kterém vzorovaném papíru sáhnu, až dojde na kompletaci přání – pro mě je jasnou volbou kolekce ,,Love is in the air“ od 7 Dots Studio. Ano, je to kolekce romantická, snivá, pastelová…ale když otočíte papíry na druhou stranu, objeví se také krásná dramatická modř s probleskující tyrkysovou či zelenkavá barva s akvarelovými, takřka neznatelnými čtverci…to je přesně ono! Doplnila jsem ještě tu a tam otisk razítka s motivem cihlové zdi nebo ozubených koleček, poničila a opatinovala okraje papíru. K nalepení embosovaných prvků jsem použila lepící tečky. Na odstřižek tmavého šedého papíru jsem stříbrným práškem za horka naembosovala nápis GRATULACE a k připevnění využila dvou kovových svorek. Vše jsem pak oboustrannou lepící páskou připevnila k základu přání z černého papíru…hotovo! :)



 




Původně jsem tohle přání považovala za čistě pánské…ale když nad ním tak přemýšlím, hodilo by se jistě i pro nějakou technicky zdatnou či techniku milující ženu. ;) Co myslíte?

7 komentářů:

  1. Óóó...určitě by se hodilo...ač o sobě nemůžu říct, že bych byla posedlá technikou, tak technické motivy se mi líbí a ráda s nimi pracuji, a ty tvé předvedené jsou jako vždy bezvadné

    OdpovědětVymazat
  2. Leni tak to je fakt dobrý ! Mně by se takové přání moc líbilo, určitě je unisex :-))

    Tu pásku pořídím normálně v obchodě, někde v hobby marketu ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, pásku mají určitě někde v hobby marketu. Mě ji Petr koupil v prodejně s věcma pro kamnáře ;-)

      Vymazat
  3. Jj, taky jsem zavzdychala. Parádní!

    OdpovědětVymazat
  4. WOW - these are fabulous! The bright colors and the black are just great.

    OdpovědětVymazat
  5. The more I look at these, the more I know what I'll be trying tomorrow morning!!!

    OdpovědětVymazat